Tasarım

Logo Tasarım

  • bayrampasa-Web-Tasarimsaimoglu-logo-tasarim.jpg
  • bayrampasa-Web-Tasarimsaimoglu-logo-tasarim.jpg
  • bayrampasa-Web-Tasarimsaimoglu-logo-tasarim.jpg
  • bayrampasa-Web-Tasarimsaimoglu-logo-tasarim.jpg
  • bayrampasa-Web-Tasarimsaimoglu-logo-tasarim.jpg
  • bayrampasa-Web-Tasarimsaimoglu-logo-tasarim.jpg
  • bayrampasa-Web-Tasarimsaimoglu-logo-tasarim.jpg
  • bayrampasa-Web-Tasarimsaimoglu-logo-tasarim.jpg
  • bayrampasa-Web-Tasarimsaimoglu-logo-tasarim.jpg
  • bayrampasa-Web-Tasarimsaimoglu-logo-tasarim.jpg
  • bayrampasa-Web-Tasarimsaimoglu-logo-tasarim.jpg
  • bayrampasa-Web-Tasarimsaimoglu-logo-tasarim.jpg
Logo Tasarım
Yazar Bayrampaşa Web Tasarım,  Ana Kategori : Tasarım,  Kategori :  Bayrampaşa Logo Tasarım  Tarih :  23.Mart.2016 14:13:51

 “Marka Şehir Bayrampaşa” Proje kapsamında, şehirlerimizin markalaşması için tüm ücretlerde yarı yarıya İNDİRİM yaptığımız ENDÜSTRİYEL TASARIM, LOGO, WEB TASARIM VE MARKA TESCİL KAMPANYA’ sına davetlisiniz. 

Anında Kredi kartı veya havale ile ödeme yaparak aynı gün içinde logo, tasarım, com.tr ve marka tescilini yapabilir ve markanıza ait hazır web tasarımlarımızla internette yer alabilirsiniz.

Online Tescil sayfamıza BURADAN, Kampanyalarımızı ise BURADAN inceleyebilirsiniz.

Logo tasarımı özet olarak sade, özgün, ayırt edici, akılda kalıcı, bir başka logo, simge veya sembole benzer ve çağrıştırıcı olmamalı, kolay hatırlanabilir ve en önemlisi marka, firma, ürünün algılanmasını istenen en temel özelliğini ilk bakışta çağrıştıran (kalite, güler yüzlü, sempatik, hızlı, vb.)  mümkünse en fazla iki renkten oluşan logo tasarımlar oluşturulmalıdır.

Bayrampaşa Web Tasarım, bir marka, firma veya ürünün özellikleri, vaatleri dahil yüzlerce sayfa ile anlatılabilecek tüm unsurları sade, ayırt edici ve akılda kalıcı olacak bir-iki renkten oluşmuş bir görselle anlatma yeterliliğine sahip logo tasarımı ideal logo tasarımları olarak tanımlanmaktadır.

İştiraki olduğumuz Etkin Patent, çözüm ortağımız Bayrampaşa Patent ve Bayrampaşa Web Tasarım sayfası dahil hemen her yerde bu veya benzer herkesçe bilinen yüzlerce özellikleri her yerde ulaşılabilir durumdadır. Hatta yukarıdaki tanımın aynı veya birçok benzerini bile farklı firmaların internet sayfasında da görebilirsiniz.

O halde tanımlar bu kadar benzer ise özgün, ayırt edici,  sade ve kolay hatırlanabilir, üstelik tüm bunların yanı sıra marka veya firmanın yaratmak istediği algıyı yaratacak formda logo tasarımı, sadece bu bilgilere sahip olmakla logo tasarlanamaz.

Dahası logo gerçekten uzun seneler sonra bile kullanılabilecek, o günün koşullarında da logonun teknik ve temel özelliklerini taşıması gerekmektedir. Logo örnekleri içinde en bilinen ve en çok logo örneği olarak gösterilen Nike logosu gibi görüldüğü anda Nike çağrıştıran logo tasarlamak oldukça güçtür. Çünkü o günün koşularında Nike çok başarılı konumlandırması sayesinde logo ayırt edici ve bilinirlik kazandırıldığından bu gün bile çok tanınmış olmasına rağmen Nike sözcüğünden çok daha fazla belirgin bir şekilde logo, ayakkabılar dahil tüm ürünlerinde tek başına dahi kullanılmaktadır. Dahası Nike logosu olan tik işareti bir çok alanda sıklıkla kullanılmasına rağmen Nike logosuna bırakın zarar vermeyi farklı bir şekilde ve anlamda kullanılması dahi Nike markasını hatırlattığından tanınmış markaların dahi  milyonlarca dolara yapılabilecek reklamlar bedava sağlanmaktadır.

O halde öncelikle geleceği tasarlayan özgün yaratıcı bir fikir ve konumlandırma strateji logo tasarımında olmazsa olmazlarımızdan olmalıdır.

Bayrampaşa Web Tasarım olarak ideal logo tasarımını tanımlamadan önce, madem ki logo, markanın en önemli görsel ifadesi ise  şimdi ve gelecekte olası marka ve logo sorunlarını, gelecek trendlerini ve ve logo tasarımın nasıl çalıştığımızı kendimize ve müşterilerimize yaptığımız logo örneklerini üzerinde anlatmaya ve size katkı sağlamaya çalışacağız.   

 Marka Şehir Bayrampaşa” Projesi kapsamında oluşturulan her yeni marka tescil,  web tasarım,  logo tasarım projeleri “Bayrampaşa Web Tasarım” dahil şimdilik 70 adet (çok yakında yayına verilecek projelere ait 1.000 dolayında web sayfası)  “Marka Şehir” proje sayfalarında (BURADAN inecleyebilirsiniz.) yayınlanarak markalaşmanıza, yeni pazarlar bulmanıza katkı sunulacağı gibi başta Google olmak üzere arama motorlarının çok değerli buldukları dış sayfalardaki linkleri tanımlayan referans niteliğinde backlink verilerek doğal arama sonuçlarında  üst sıralarda yer almanızı da sağlanmaktadır. 

TESCİL EDİLEBİLİR VE MARKALAŞMAYA UYGUN YENİ MARKA İSMİ BULMA

Mevcut marka stokları, marka sözcük tercihleri yeni marka isimlerini oluşturmayı oldukça güçleştirmektedir. Her yıl ortalama 120 bin civarında marka başvurusu, özellikle başta gıda ve tekstil olmak üzere birçok sektördeki marka stokları nedeniyle yeni marka ismi bulmak gerçekten zordur.

Şu anda bile 4-5 harften oluşturacağınız anlamsız sözcükler bile önceden tescilli markalara anlamsal benzerlik taşımasalar bile fonetik benzerlik nedeniyle RED riski taşımaktadır. Yani tek sözcükten marka oluşturmak çoğu sektör ve ürünler için artık oldukça güç olacaktır.

Tek sözcükten yeni marka oluşturma zorluğu nedeniyle doğal olarak en az iki kelimeden hatta slogan niteliğinde birçok kelimeden oluşturulan bileşke marka isimleri tercih edilmekte ve sıklıkla kullanılmaktadır.

Dahası istediğimiz marka ve logoların en temel özelliği olan özgün, sade, ayırt edici, akılda kalıcı olmasını da haklı olarak istiyoruz.
En önemlisi de müşterilerimiz olan kullanıcılar her gün tabela, mail, bilboordlar, afişler, TV, gazete vb. reklam mecralarda yayınlanan binlerce reklamlara maruz kaldığından marka ve logonun yüksek derecede ayıt edici, oldukça dikkat çekici ve akılda kalması gerekir ki hedeflenen ve istenen amaca ulaşılabilsin.

Dahası logo tasarımı öncesi alınan briefte istenen renkler, beğendiği logo örnekleri, en çok istenen ifade şekilleri vb. bilgileri alınarak aslında gerçekten müşterinin istekleri tespit edilmekte gibi görünse de, üzerine hiç araştırma, inceleme, yeni fikirler oluşturma zahmetine de katlanmadan sadece istek figürlerden biraz da kolaycılığa kaçılarak logo tasarlanmaktadır.

Örneğin brief esnasında müşteri kanarya figürlerini beğendiğini dile getirmişse, bakıyorsunuz  logo tasarımcısı 3-5 adet kendince farklı ama özünde hepsi aynı/benzer olan kanarya figürlerini müşterisinin beğensine sunuyor. Müşterinin de zihninde daha önce kanarya figürü olumlu yer aldığından da logonun beğenilmesi ve tercihi de kolaylaşmaktadır. Tersi durumda tasarımcı müşterisi olan kurum veya markayı örneğin Aslan figürü ile ifade edilmesinin daha doğru ve uygun olacağı kanaatinde olsa bile müşteri kanarya figürü istediğinden bu kez logo beğenilmeyeceği düşüncesi nedeniyle tasarımcı istemiyerek te olsa öncelikle müşterisinin hoşuna giden kanarya figürünü logo olarak sunmak durumunda kalmaktadır.

Aslında brief ve amacı da bu değil, Şirketin misyonundan vizyonuna, ürün gamı, sürdürülen veya planlanan projeler, stratejileri, sektör ve rakipleri, şirket veya markanın diğerlerinden ayıran en önemli özellikleri vb. bilgiler alınır ve bu bilgiler ışığında gelecekte öngörüleri üzerine konumlandırmış yenilikçi bir proje hazırlanır ve proje doğrultunsa logo tasarlanması gerekir. Dahası müşteriile bu konuda önceden mutabakat da sağlanmalıdır. 

Bayrampaşa Web Tasarım olarak bizce de madem müşteri kendisini en iyi şekilde ifade edecek logo için profosyenel danışmanlık istediğine göre profesyonel tasarımcı ve ekibinin görüşlerine de uymak daha uygun olacağı görüşündeyiz. Aksi takdirde her hangi bir marka ve/veya şirketi hem kanarya hem aslan ile ifade etmek mümkün olmadığına göre tasarım ve/veya tasarımcı danışmanların görüş ve önerilerine uygun davranmak daha çok daha yararlı olacaktır.

Tüm bu açıklamalardan, logo tasarımın sadece teknik veya fonksiyonel özelliklerde olması yetmediği açık  ve net ortaya çıkmaktadır.
O halde logo tasarım her marka ibaresinin özellikleri ve gelecek trendleri öngörebilecek yeterlilik ve yeteneklerde olan tasarımcı ve marka danışmanlarınca tasarlanması gerekmektedir. Yani grafik tasarım yetenekleri ne kadar üstün olursa olsun bir logoyu istenilen özelliklerde ve gelecekte ki beklentileri de karşılayacak şekilde sadece tek başına tasarımcının logo tasarlaması mümkün ama yeterli olmayacaktır. 

Örneğin iki sözcükten oluşan ”örnek logo” isminde bir markanız var ve siz bu markanıza logo tasarlamak istiyorsunuz. 

Her gün herkesin binlerce reklama maruz kaldığını da göz önünde bulundurarak markanız iki sözcükten oluşması,akılda kalıcılığı zayıflatma tehlikesi yaratmakta, aynı niteliklerde binlerce marka olduğundan ayırt edicilik özelliği de muhtemelen çok güçlü de değildir. Tüm bu olumsuzluklara örneğin siz de en önemli özellik olarak köklü bir firma olduğunuz algısını oluşturmak için bir çınar ağacı figürünü logo olarak tercih ettiğinizi var sayalım.

Markanınız iki sözcükten oluşması nedeniyle zayıflayan akılda kalıcı özelliklerini güçlendirmek için çınar ağacı görselini markanızla birlikte öyle sunmalısınız ki, önce ağaç figürü ardında sözcüklerin algınması gerekir. Şayet çınar ağacını kelimelein soluna, sağına, üstte veya alta olacak şekilde kombinasyon uygularsanız, ne ağaç şeklindeki logonuz ne de iki sözcüklü markanız farkedilmeyeceği gibi, logounun kartvizit gibi küçük kurumsal kimlik parçalarında kaybolacak ve/veya afiş vb. gibi daha büyük kullanımlarda ise dağılacaktır. Ayrıca çınar ağacı görseli tüm küçük ayrıntılardan arıdırmalı ve farklı bir anlam yüklenmeli yani canlı Çınar ağacı benzeri bir görsel tercih edilmemelidir 

İkinci bir örneği iştiraki olduğumuz Etkin Patent’ in henüz hazırlık aşamasında olduğu ve kısa süre sonra yayına başlayacak olan  “e-emlak”  proje ve stratejilerini paylaşmak isteriz.

“e-emlak”  markası, ana emlak portalı ve bu emlak portalına bağlı  tamanının marka tescili yapılmış, iş modeli tasarlanmış 100 adet alt emlak  ilan sayfası yakın zamanda yayına girecektir.

İnternet üzerinde en fazla emlak sektöründe arama bulunmaktadır. Oldukça yüksek zayıfda bu aramalar üzerine bu büyük proje geliştirilmeye başlanmıştır.

Proje yapılandırılırken, Seçilen alan adı, arama motorları organik sıralamalarda üstünlük sağlamalı, marka tescil kriterlerine sahip olmalı, akılda kalıcı, özgün, kolay hatırlanır olması aranan önemli kriterlerin başında gelmekteydi.

Sonuç olarak  “e-“ harfini asli unsur olduğu “e-emlak” marka olarak seçildi. “e” harfinin “e-ticaret”i tarif etmesi ve en önemlisi tek harfli marka olması nedeniyle hangi formdaki logo tasarım  olursa olsun “e” harfini ayırt edici kılmak oldukça güç olması, ana ve alt porta birbirleriyle bağlantılı olduğunu, aynı şirket ve kaynaktan yönetildiğini, aynı şirketin yani Etkin Patent’ in yenilikçi projesi olduğunu açık ve net anlatması gereken logo, amblem veya maskot seçilmesi gerekmekteydi.

Dahası sektördeki logoların çoğu bir birinden farkı görünmeye çalışsalar ile birbirlerine oldukça benzer ev ve/veya çatı görsellerinden oluşmaktı. Dolayısıyla mevcut logo tasarımlarından çok farklı, ayırt edici, özgün ve işin uzmanı algısını güçlü yansıtabilecek bir logo seçimi yapılması gerekiyordu.

Sonuç olarak konumlandırılan yaratıcı iş modeli ve stratejine uygun olarak sağda gördüğünüz evini sırtında taşıyan kaplumbağa ama sempatik ve çözüm üreten insan figürüne benzetilmiş  “e-emlak” maskoto tasarlanmıştır.

Bayrampaşa Web Tasarım' ın iştiraki olduğu Etkin Patent' e ait bu sevimli maskot “e-emlak” markasını ayırt edici kıldığı gibi, “e-emlak” portalı ile çözüm ortağı oldğu diğer 100 adet portallarda da yayınlandığında birbirleriyle ilişkili olduğu izlenimi kolay yansıtacak, çabuk fark edilir, kolay hatırlanır, her türlü reklam mecralarında er şekilde kullanıma müsait ve kısa süre içinde daha düşük bir bütçe ile marka bilinirliği kazandırabilecek maskotmuz şimdiden bütün ekibi heyacanlandırmaktdır.

Diğer bir örnek ise, özet olarak incelemekte olduğunuz Bayrampaşa Web Tasarım logosudur. Bu logo, Etkin Patent” in “Marka Şehir” projesi kapsamında yine marka tescilleri yapılmış 70 adet marka şehir web sayfasında projenin bütünlüğünü ve birbirleriyle ilişki olduğu izlenimi yaratması hedeflenerek seçilmiştir. Tasarlanan logo, içindeki halka şekli,  aynı gaye etrafında birleşerek ortak hareketi, ok işaretleri ise sağdan soldan yani dışarıdan halkadaki kümelenmeye olan hareketi ifade etmektedir. Yani o yörede, oraya özgü ürün ve hizmetleri üreten bir arada kümelenmiş firmaların yarattığı ilgiye her taraftan oluşan talep ifade edilmiştir. 

Ayrıca her şehir için kullanılan logonun ayırt ediciliği ise o şehirdeki önemli futbol takım/takımların rengi veya o şehirle özdeşleşen renkler kullanılarak sağlanmıştır.

Dahası aynı logo bizi ve hizmetlerimizi de tarif etmektedir. Gri halka  projeyi yürüten Bayrampaşa Web Tasarım ve Etkin Patent' in ayırt edici hizmetlerini,  oklar ise bu hizmetlere olan talebi ifade etmektedir.

Sonuç olarak her proje bağımsız ve kendisine has özellikleri olması nedeniyle tam anlamıyla işin mutfağında proje hazırlanmadığında belki görsel olarak iyi bir logo tasarlanabilir ama tam anlamıyla istenene etkiyi yaratmayabilir. 

İştiraki olduğumuz Etkin Patent, Çözüm ortağımız Bayrampaşa Patent ve Bayrampaşa Web Tasarım olarak her logo tasarım için mutlaka brief alınır ama arzu edilenin çok daha üstünde güçlü algı yaratacak logolar tasarlayarak beklentilerin üstünde kazanımlar sağlamaktadır.

 “ Bayrampaşa Web Tasarım” ve İştiraki olduğu Etkin Patent en yeni teknolojileri kullanarak her zaman ayırt edici, katma değer üretecek yaratıcı projeler üreterek markalaşmanıza ve yeni Pazar ve müşterilere daha kolay erişmenize maksimum katkı sağlamaktadır. 

ONLINE LOGO TASARIM VE/VEYA LOGO PROGRAMLARIYLA ÜCRETSİZ LOGO TASARLAMAK 

İnternet üzerinde onlarca online ücretsiz anında logo tasarlayabileceğinin web siteleri ve/veya onlarca yine ücretsiz edinebileceğiniz logo tasarım programlarıyla logo tasarlanmaktadır. Dahası ücretsiz edinilen hazır logolar üzerinde küçük değişiklikler yapılarak kullanılan hatta küçük ve tescillendiği de  tarafımızca da gözlenmiştir.

Logo tasarım programlarını kullanararak yeni logo oluşturabilirsiniz. Ancak aynı yol ve yöntemi kullanan binlerce kişi, bu logo tasarım programlarıyla tasarlanan kendilerince yeni ama gerçekte birbirine oldukça benzer logolar oluşturulmaktadır. Bu logo tasarım programlarıyla oluşturulmuş çoğu ücretsiz logo tasarım örneklerinin binlercesine internet üzerinde şu anda bile erişebilirsiniz. Dahası benzer oldukları bilindiği halde üzerinde küçük değişiklikler yapılarak özgün ve ayırt edici hale getirildiği yanılgısı içinde olan binlerce aslında aynı olan benzer binlerce logo tasarımlar kullanılmakta ve satılmaktadır.

Ayrıca yine logo tasarım firmalarının web sitelerindeki referans bölümünden önceden tasarlanmış logo örnekleri, logo tasarım yarışmalarında yayınlanan logo örnekleri, online ücretli logo satışı yapılan yurtiçi ve yurtdışı logo tasarım örneklerinden esinlenerek, hatta bu logolar üzerinde küçük değişiklikler (Örneğin renk veya bir-iki küçük ilave harf, sayı, geometrik şekiller vs.) yapılarak logo tasarlanmakta, kullanılmakta ve satılmakta hatta bir çoğu da tescil edildiği bilinmektedir.

Grafikerler veya tasarımcılar logo tasarım tescil kriterlerine hakim olmadıklarından iyiniyetli olsalar bile esinlendikleri bir başka logo üzerinden yeni tasarladıklarını düşündükleri binlerce logo aslında hukuken benzer logo oldukları kabul edilmektedir.  Marka benzerliğinde,  nihai tüketicilerin her iki markayı karıştıması hatta çağrıştırması dahi iltibas tehlikesi yarattığı sonucuna ulaşırken, logo dahil tasarımlarda ise bilgilenmiş, işin uzmanı tarafından her iki şekil arasında belirgin ayrılıkların olup olmadığına göre karar verilmektedir. 

Ayrıca tek başına ve/veya bir marka ibaresi ile birlikte tescil başvurusu yapılan logolar, dışsal denetime tabi tescil sürecine tabi olmaktadır. Yani bir marka ibaresini gerek TPE gerekse de çözüm ortağımız Bayrampaşa Patent bir veri tabanı üzerinde araştıma yapılarak önceden tescilli aynı veya benzer markaların tespiti mümkünken aynı yol ve yöntemi logo görselleri için mümkün (şimdilik) olmadığından markalar bülteninde yayınlanmakta ve burada üçüncü taraflarca itiraz edilmemesi halinde logo tescil edilmektedir.

Dahası marka takibi yapılmayan markaların bile önceden kullandıkları hatta bilinen logolarına benzer yüzlerce logonun halen tescilli olduğu ve kullanıldığı da bilinmektedir. 

 SONUÇ : Yaptığımız projeler, referanslarımız ekibimiz, her bir konusunda uzman çözüm ortaklarımızla özgün ayırt edici ve sizlere yatırımın fazlasıyla karşılığını alabileceğiniz web tasarım proje ve uygulama arıyorsanız sizleri ağırlamak için ofislerimize bekliyoruz.

Ancak zaman içinde işin hukuki sürece tabi olması halinde, kullandığınız logo tasarım tescilsiz ise ciddi maddi ve manevi zararlarla karşılaşabilirsiniz. Tescilli olması halinde ise, logo iptal edilir ama tescilli bir hak kullanıldığından tazminat ve ceza oluşmaz..Dahası benzer hatta çağrıştırma tehlikesi olan logolar marka ve/veya şirket imajına ciddi  zararlar verecektir. 


Sonuç olarak özgün, sizi en iyi şekilde ifade eden, ayırt edici ve tescil edilebilir logo tasarımların tercih edilmesi her açıdan önemli kazanımları olacaktır.


DİĞER FAALİYET ALANLARIMIZ
Marka ve kurum imajının en önemli rolü olan kurumsal kimlik ve kurumsal kimlik tasarımı kapsamında logo tasarımlarına ilişkin bilgiler sunulmaktadır.

Kampanyalar

KOBİ STANDART
₺ 770+KDV Devamı
KOBİ PLUS
₺ 999+KDV Devamı
KOBİ SILVER
₺ 999+KDV Devamı
Standart Başvuru KAMPANYA
₺ 149+KDV Devamı
Marka Tescil PLUS
₺ 299+KDV Devamı
Marka Tescil SILVER
₺ 399+KDV Devamı

POPÜLER MAKALELER (Tümü)

Marka Tescil Başvurusu Nasıl Yapılır
Marka Tescil Belgesi Nasıl Alınır
Online Marka Sorgulama
Online Marka Sorgulama
26.09.2016 13:34:55
Marka Tescili Nasıl Yapılır
Marka Tescili Nasıl Yapılır
26.09.2016 12:54:39
Marka Tescili Sorgulama
Marka Tescili Sorgulama
26.09.2016 11:57:00

BAYRAMPAŞA HABERLERİ (Tümü)

26 BALKAN BELEDİYE BAŞKANI BAYRAMPAŞA’DA BİR ARAYA GELDİ

26 BALKAN BELEDİYE BAŞKANI BAYRAMPAŞA’DA BİR ARAYA GELDİ

26 BALKAN BELEDİYE BAŞKANI BAYRAMPAŞA’DA BİR ARAYA GELDİ

Türk Dünyası Belediyeler Birliği (TDBB) tarafından organize edilen "Bilgi ve tecrübe paylaşım programı" çerçevesinde 26 Balkan Belediye Başkanı bir araya geldi.

Bayrampaşa artık cezaeviyle değil marka projelerle anılıyor

Bayrampaşa artık cezaeviyle değil marka projelerle anılıyor

Bayrampaşa artık cezaeviyle değil marka projelerle anılıyor

Bayrampaşa’nın çehresinin değişmesinde başkan marka kent imajını güçlendirdiklerini ifade ederek “Artık İstanbul’un kalbi Bayrampaşa’da atıyor’’ dedi.